در این سایت به معرفی جاذبه های توریستی و نحوه سفر به آنها با کمترین هزینه می پردازیم. با ما همراه باشید تا شما را با شگفتی های گردشگری آشناتر کنیم

محل لوگو

از چه راه هایی میتوان به کربلا سفر کرد؟


 

 

 مزایای مسافرت با تور به كربلا این است كه در مسافرت به صورت تور , مسافران با فرضی سهل و آسان از هجرت خود لذت می برند , همچنین در تور های گروهی كربلا نیز مسافران با یكدیگر آشنا شده و با به كار گیری از تجربه یكدیگر به سفری خوبتر می‌پردازند .

 

 تور كربلا هوایی 7 تا 8 شبانه روز است .

پروازهای كشور جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه نجف بر زمین می نشینند و زائرین ابتدا به زیارت امیرالمومنین ( ع ) در نجف و بعد از آن به زیارت امام حسین ( ع ) در كربلا , امام موسی كاظم ( ع ) و امام محمد تقی ( ع ) در كاظمین مشرف می گردند . زائرینی كه قصد هجرت هوایی به كربلا دارا هستند می بایست دستكم از سه ساعت گذشته در فرودگاه حاضر شده و مدارك واجب از جمله فیش عوارض , گذرنامه و بلیط سفر خود را ارئه كنند از جمله مزایای تور هوایی كربلا می توان به سرعت بیشتر و خستگی كمتر راه اشاره كرد .

 

در شرایطی‌كه می خواهید سفری كوتاه به كربلا داشته باشید پیشنهاد میشود از تور هوایی كربلا به کارگیری كنید ولیچنانچه علاوه بر زیارت قصد دارید در كربلا و نجف گشتی هم داشته باشید می توانید از تور زمینی كربلا به كار گیری نمایید . تور كربلا زمینی تور زمینی كربلا حدود 9 شبانه روز است و زائرین معمولا از مرز های زمینی مهران و خسروی به عتبات عالیات مشرف میگردند .

در تور كربلا زمینی اكثر اوقات یك روز برای رفتن و یك روز برای برگشتن به مدّت اقامت ها بیشتر می شود . در این مدل از تور كربلا خدمات اكثر تایم ها عبارتند از : 1 . اتوبوس ( دربست ) 2 . اخذ روادید - ویزای گروهی : مانیفست 3 . اقامت 3شب در نجف+3شب در كربلای معلی و 1شب در كاظمین 4 . صبحانه+ناهار+شام 5 . گشت زیارتی و مداحی طبق برنامه سازمان حج مدارك مایحتاج برای تور كربلا اصل پاسپورت مسافر دارای حداقل4 ماه اعتبار : ( برای افراد بالای 17سال پاسپورت مستقل الزامی است ) . عكس 3*2 هر نفر3 قطعه کپی كارت ملی و شناسنامه در یك کاغذ ارزش تور كربلا به صورت مصوب از طرف سازمان حج و زیارت انتخاب می شود و می‌توانید قبل از تنظیم بلیط عتبات نرخ مصوب را از طریق سازمان حج و زیارت جویا شوید هتل های عراق هتل هایی كه در كربلا و نجف وجود دارند اتاق تك نفره نداشته و اتاق ها را به صورت 2 و 3 نفره ارائه می کنند , البته حق تقدم این اتاق ها با زائرینی كه به صورت خانوادگی سفر نموده اند و برای محارمهست اثاثیه مورد نیاز مدارك شناسایی مورد نیاز شما در تور كربلا صرفا روادید , كارت هتل و گذرنامه است , پس نیازی به شناسنامه , كارت ملی و . . . ندارید .

برای سفر اسباب شخصی به همراه خرقه فصل و داروهایی كه مصرفمی‌نمایید به همراه نسخه پزشکی و نظر پزشك خود را همراه داشته باشید خوب تر است پاره ای تنقلات با تاریخ انقضای فراوان همچون آب‌آشامیدنی , بیسكوئیت , مغز بادام , پسته , آجیل و . . . همراه خود داشته باشید در صورت بروز هرگونه مشکل تمام زائران ذیل پوشش بیمه زائرین می‌باشند و می بایست به مسئول كاروان تور كربلا مراجعه‌کنید تا شما‌را به مركزهای درمانی هدایت كند نكاتی درخصوص سفر به عراق با تور كربلا زمانی كه وارد عراق شدید ساعت خود را با زمان محلی عراق تهیه و تنظیم فرمایید زیرا تمام برنامه های كاروان بر طبق ساعت رسمی این مرز و بوم است آب لوله كشی عراق صرفا برای شستشو می باشد , از میل كردن آن دوری فرمائید و تنها از بطری های آب آشامیدنی پلمپ شده استفاده کنید .

 

 

بهتر است وسایل گران بها خود همانند طلا را به صندوق های هتل تحویل داده و رسید دریافت فرمائید و پس از پایان مسافرت با تحویل دادن رسید مرسولات خود را تحویل بگیرید همچنین بهتر است به صورت گروهی به حرم و بخشها متفاوت شهر بروید و از تردد در شب دوری فرمایید مزایای به كارگیری از تور هوایی كربلا نسبت به مسافرت زمینی عبارتند از :

1 . ایمنی و سرعت بیشتر سفر با تور هوایی ایمنی بیشتری را نسبت به سفر با خودرو شخصی , اتوبوس و قطار برای شما به ارمغان می‌آورد پرواز بدون واسطه به كربلا طی مدت 1 الی 2 ساعت شما را به مقصد میرساند در حالی كه در هجرت زمینی كربلا علاوه بر خستگی رویکرد حدود 20 ساعت یا این که این كه بیشتر ( در صورت وجود ترافیك ) مسافرتشما به طول می انجامد .

2 . راحتی و آسایش فردی كه پس از 20 ساعت سفر به مقصد میرسد نسبت به فرد دیگری كه كمتر از 2 ساعت به مقصد می‌رسد دارای خستگی بیشتری خواهد بود و بعداز رسیدن به مقصد نیاز به استراحت خواهد داشت . در حالی كه فردی كه با هواپیما و تور هوایی كربلا هجرت می‌كنند در طی بازه زمانی زمانی كمتر از 2 ساعت به مقصد خواهد رسید , حتی برخی در هواپیما استراحت كرده و می خوابند و بعداز بیدار شدن در عراق هستند!

3 . كاهش زمان مهاجرت و سفری باصرفه ساعت برهه زمانی زمان مسیر رفت به همراه زمان مورد نیاز برای استراحت و 20 ساعت زمان رجوع از كربلا جمعاً حدود 2 شبانه روز از زمان شمارا طی نمودن مسیر ها اتلاف می‌كند در حالی كه با تور هوایی كربلا زمان طی شده در مسیر رفت و رجوع و برگشت شما كمتر از 4 ساعت خواهد بود .

توصیه های جهت سفر با تور كربلا

1 . توجه داشته باشید كه مسافرت انفرادی به كربلا و عراق مشكلاتی را به دنبال داراست همانند نداشتن معنا كننده , آشنا نبودن با مسیر و اماكن و . . كه ممكن است اتفاقات ناگواری را برای مسافرین ساخت كنید بدین ترتیب سفارش میشود حتما با تور كربلا به سفر بروید و از سفر انفرادی اجتناب نمائید.

2 . دقت فرمائید كه سفر غیر مجاز به خاك عراق از جانب مسئولین میهن موجب محاكمه و حبس از 2 تا 10 سال می شود به این ترتیب توصیه میشود از سفر غیرمجاز بپرهیزید و تنها به صورتقانونی سفری انفرادی یا این که این كه با تور كربلا داشته باشید

3 . بعضی اوقات به دلیلی هجوم فراوان مردم به كربلا ممكن است گذرنامه برخی افراد به دلیل غلط سهوی مهر نشود لذا پیشنهاد می شود حتما گذرنامه خود را محاسبه كنید كه ممهور شده باشد تا در هنگام خروج از خاك عراق با نقص‌ مواجه نشوید

4 . در مراقبت و مراقبت مدارك و اوراق خود مشقت بار كوش باشید و بهتر است اوراق و مدارك خود را به مسئول تور كربلا تحویل دهید تا مراقبت كنند

5 . عكس و فیلم اخذ كردن از مركز ها نظامی و دولتی عراق ممنوع می‌باشد

6 . از حمل هرگونه مواد مخدر حتی به میزان كم و برای مصارف پزشکی جلوگیری كند , در عراق محافظت این مواد مجازات سنگینی در ادامه دارد .

7 . بدون هماهنگی با مسئول تور به اماكن و صرافی های دور از محل اقامت مراجعه ننمایید .

8 . کپی شناسنامه , كارت ملی و یك خصوصی قطعه عكس و همچنین همراه داشتن شماره خویشاوندان الزامی می باشد تا در صورت بروز هرگونه ایراد به سرعت حل شود .

 

وجود حرم های مطهر و قابلیت مذهبی سبب ساز شده تا تور عراق و یا این که تور کربلا به یک کدام از سفرهای دوست داشتنی و پرطرفدار میان گردشگران به ویژه شیعه ها تبدیل شود و صحیح به همین منظور نمیتوان این شهر را در هیچ وقتی خالی از توریست مشاهده کرد و فقط در بعضی از تایم ها پاره ای از تعداد گردشگران کاسته می شود و این صحیح وقتی است که می توان از تورهای ارزان کربلا استفاده نمود به این دلیل که همانطور که میدانید خواسته از تور کربلا ارزان مهاجرت در طول هایی است که اشخاص کم تری به هجرت به کربلا رغبت نشان می دهند و این فرمان ممکن است به باعث تغییرات آب و هوایی درین شهر باشد

برای اطلاع از قیمت و زمان برگذاری تور کربلا وارد لینک زیر شوید:

https://www.masirsabz.net/web/tours/subcat/56/تور-کربلا.html

  انتشار : ۱۶ شهریور ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 108

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما