در این سایت به معرفی جاذبه های توریستی و نحوه سفر به آنها با کمترین هزینه می پردازیم. با ما همراه باشید تا شما را با شگفتی های گردشگری آشناتر کنیم

محل لوگو

برای سفر به بلغلرستان چقدر پول لازم است؟


بلغارستان یگانه از مقاصد گردشگری پرطرفدار در جهان می باشد. شهر وارنا که توریستی ترین شهر آن است، جزء سومین شهر کبیر بلغارستان محسوب می شود،

این شهر به خصوص در فصل های تابستان مملو از جهانگردان گوناگون از سراسر جهان می باشد. در این قسمت از سایت لحظه آخر قصد داریم اطلاعاتی در زمینه خرج های سفر به بلغارستان ارائه دهیم لغایت آن بخش از کاربران ارجمند که در نظر دارند به زودی یه این مملکت سرسبز سفر کنند، با آگاهانیدن بیشتر عازم شوند.

 

پیش از این که بخواهیم به هزینه های سفر به بلغارستان بپردازیم، باید با یکتا پول این مملکت آشنا شویم. واحد پول بلغارستان "لو" می باشد. اسکناس هایی که در این کشور رواج اکثریت دارند عبارت اند از: اسکناس صد لو که به رنگ سبز می باشد، اسکناس پنجاه لو به رنگ قهوه ای، اسکناس بیست لو به رنگ آبی، اسکناس ده لو به رنگ نارنجی، اسکناس 5 لو به رنگ قرمز و اسکماس دو لو با رنگ بنفش. سکه های بلغاری نیز "استوتینکی" اسم دارند.

برای خریداری پول رایج این کشور شما گردشگران تور بلغارستان می توانید به بانک ملی رفته و آن را تعبيه نمایید. در حالت کلی می توان گفت که خرج های سفر به بلغارستان نسبتا به صرفه می باشد و سطح بها ها در سنجش با پایتخت ایران ذیل تر می باشد. گردشگران تور بلغارستان می توانند با سفر به آن لحظات خوب و خوشی را سپری کنند. بخشی از خرج های سفر به بلغارستان از قبیل: مخارج مربوط به دریافت گذرنامه و ویزا به قبل از سفر وابستگی پیدا می کند، هزینه گرفتن گذرنامه در نزدیک 110 هزار تومان می شود. ویزای بلغارستان در انواع مختلف و برای مشقت سنی گوناگون موجود است،

برای نمونه ویزای توریستی برای کودکان 35 یورو و برای بزرگسالان 60 یورو خرج در بردارد که گردشگران تور بلغارستان می توانند متعلق به سهم ببرند. لازم به بیان است که بگوییم برای کودکان پایین 6 سنه در این زمینه، هیچ نوع هزینه ای دریافت نمی شود. گردشگران تور بلغارستان برای سفر به این کشور مسیر های مختلفی مانند: هواپیما و اتوبوس را پیش رو دارند. اگر بخواهید همراه با تور بلغارستان سفر کنید، برای مدت 3 روز نزدیک 1 میلیون تومان باید بپردازید. خرج بلیط رفت و برگشت هواپیما برای سفر به این کشور نزدیک یک میلیون تومان می باشد.

 

اگر مایل باشید از اتوبوس استفاده کنید، مسیر شما کمی طولانی می شود و باید نخست به استانبول بروید و پس به سمت بلغارستان به مسیر بیفتید که خرج ی آن حدود 400 هزار تومان می شود. همچنین می توانید از طریق خودروی شخصی نیز نسبت به سفرتان اقدام کنید. قبل از سفر به این کشور زیبا و جذاب، خوب است بدانید که زبان رسمی بلغارستان بلغاری بوده و اختلاف ساعت آن با ایران نزدیک 1 ساعت و 30 دقیقه می باشد. اما تقسیم مهم هزینه های سفربه بلغارستان در درازا سفر قبل می آید، خرج هایی مانند: خرج اقامت، هزینه خوراک، هزینه حمل و نقل، خرج تفریح و غیره که در ادامه هر یک را شرح می دهیم. *هزینه اقامت در بلغارستان در مملکت بلغارستان هتل هایی در ردیف های گوناگون هستی دارد که گردشگران تور بلغارستان می توانند بنا بر سلیقه خود و بودجه ای که برای خرج های سفر به بلغارستان در عقیده گرفته اند، هر یک را انتخاب کنند.

 

 

- هتل های 2 ستاره: این هتل ها امکانات اولیه لازم را تامین می کنند و بها آن ها بین 47 تا 130 لو می باشد. - هتل های 3 ستاره: هتل های ردیف میانه 3 ستاره نسبت به هتل های 2 ستاره کیفیت بهتری دارند و قیمت آن ها بین 40 تا 165 لو می باشد. - هتل های 4 ستاره: هتل های 4 ستاره موجود در این کشور، کیفیت مناسبی دارند که گردشگران تور بلغارستان را راضی نگه می دارند و بها آن ها بین 70 تا 215 لو می باشد. - هتل های 5 ستاره: هتل های لوکس و پرشکوه 5 ستاره دارای امکانات بسیار احسان است و خدماتی بی نظیر را در برگزیدن مدعوین خویش پیمان می دهند. قیمت این هتل ها بین 130 لغایت 300 لو می باشد. علاوه بر هتل، در وارنا هاستل هایی نیز وجود دارد که گردشگران تور بلغارستان برای ناچیز تر شدن هزینه های سفر به بلغارستان، می توانند آن ها را برای اقامت خویش برگزینند.

 

این هاستل ها دارای امکاناتی مانند اینترنت، ناشتایی و ملحفه نیز می باشند. البته لازم به بیان است که بگوییم تعداد هاستل های موجود در این مملکت اندک بوده و نزدیک 15 لغایت 90 لو هزینه دارد، در ضمن ماندن در اتاق های 8 لغایت 11 تخته نزدیک 28 هزار تومان خرج دارد. در ضمن در بلغارستان آپارتمان هایی نیز وجود دارد که آن دسته از گردشگران تور بلغارستان که به صورت خانوادگی راهی این مملکت می شوند می توانند با پرداخت خرج ای نزدیک 120 لو ماندن نکوداشتن را در ساحل خانواده سپری کنند. *

هزینه خوراک یکی از تقسیم های هزینه های سفر به بلغارستان وعده های غذایی آن می باشد. شهر وارنا حائز انواع رستوران های خوب، با کیفیت و بها های پسندیده است که رستوران های ارزان بین 10 الی 15 لو و رستوران های رده متوسط بین 15 تا 30 لو هزینه دارد. همچنین در رستوران های لوکس می توانید بهترین غذا را که با مواد غذایی درجه یک پختن می شود، با قیمت حدود 30 لغایت 60 لو سفارش داده و گرایش کنید. در سطح شهر وارنا فست فودهای دودمان ای معروفی نیز هستی دارد که با بها زیاد خوب غذاهایش، باره توجه گردشگران تور وارنا قرار گرفته است.

اگر می خواهید خرج های سفر به بلغارستان برای شما مقرون به صرفه تر شود، می توانید با خرید مواد غذایی اولیه خودتان نسبت به تصحیح کردن خوراک اقدام کنید. بها حدودی برخی از این مواد غذایی به این شرح می باشد: 6 عدد تخم مرغ 1.6 لو بلغارستان، 1 کیلو برنج 2.5 لو، 1 کیلو گوشت قرمز 15.5 لو، نان 1 لو، 1 لیتر شیر 2 لو، سیب زمینی 1 لو، کوجه فرنگی 2.30 لو، پرتغال 2 لو، پیاز 1 لو و کاهو 1 لو می باشد.

 

تور بلغارستان به هدف خرید!

از آنجایی که ما دوست داریم وقتی به سفر برویم خرید کنیم، در اینجا راهنمایی های لازم جهت خرید در بلغارستان را می آوریم. کفش و جامه جزو صادرات مملکت بلغارستان می باشد. مسافرینی که عاشق خرید از برندها و مارک های سرشناس می باشند، شاید رضایت کافی در این سفر نداشته باشند ولی متقاضیان خرید معمولی و ارزان، رضایتشان جلب می شود. مرکز خرید وارنا مال تور بلغارستان مرکز خرید Mall Varna این مرکز خرید با بیش از 150 مغازه و در 5طبقه در سنه 2008 به سهم برداری قبض و علاوه بر فروشگاههایی مشابه پوما ، آدیداس و نایک و... ، شامل مرکز حفاظت کودک و بازیهای کامپیوتری و سینما و فست فودهایی همانند مک دونالد، کینگ برگر و... می باشد.

صرافی در طبقه زیرین می باشد. ساعت پیشه فروشگاهها از 10 صبح تا 22 می باشد. مرکز خرید Grand Mall ساعت کار فروشگاههای این مرکز از ساعت 10 صبح تا 22 می باشد، این مرکز دسترسی احسان از طریق خط اتوبوسرانی شماره 409 به منطقه گلدن سند دارد، وانگهی با به کارگیری شاتل ها رایگان می تاب در ساعتهای مشخص از گلدن دستک به این فروشگاه و بالعکس تردد نمود.

در این مرکز می توانید کودکان خویش را به محل حفاظت کودکان بسپارید و با گمان راحت به خرید بپردازید.(البته خرج دارد اما برخی تورلیدرها کارتهای تخفیف دارند که می توانید به مدت 2 ساعت از این مرکز مجانی استفاده کنید،حتما این مطلب را ار تورلیدر خویش سئوال کنید) فروشگاههایی مثل Zara و LC Waikiki و... در این مرکز شعبه دارند. صرافی هم در جلوی در ورودی طبقه همکف هستی دارد

. مرکز خرید Pfohe –outlet این مرکز در سال 2010 و در 4 طبقه به بهره برداری واصله است. که دربرگیرنده فروشگاهها و مراکز تفریحی می باشد. مرکز خرید Varna Tower این مرکز خرید مدرن از دو برج تشکیل شده که در رأس برج شرقی رستوران گردان واقع شده است. یکی از مهم ترین قصد هایی که گردشگران تور ارزان بلغارستان به این کشور سفر می کنند، بازدید از تفریحات آن است. بعضی از فضا های تفریحی و گردشگری این مملکت و هزینه بلیط آن ها به این ترتیب می باشد: پارک آبی آکواپولیس: 33 لو، تور غار نوردی: 65 یورو، صومعه آلادژا: 5 لو، گرمابه کهنه رومی: 5 لو، آکواریوم وارنا: 2 لو، شهربازی دتسکی کت: 20 لو، جنگل سنگی: 3 لو، فستا دلفیناریوم: 25 لو، باغ گیاهشناسی اکو پارک: 3 لو، قصر اکسینوگراد: 8 لو، تور کایاک: 30 یورو، دیرینکده ملت شناسی: 4 لو، و باغ وحش وارنا 1 لو.

  انتشار : ۴ آبان ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 129

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما