در این سایت به معرفی جاذبه های توریستی و نحوه سفر به آنها با کمترین هزینه می پردازیم. با ما همراه باشید تا شما را با شگفتی های گردشگری آشناتر کنیم

محل لوگو

برای سفری ارزان به آذربایجان چقدر هزینه نیاز است؟


قبل از سفر
در مقایسه با دیگر مقاصد، نسبتاً پروازهای اقلیت به آذربایجان هستی دارد. اغلب ملیت‌ها برای ورود به این مملکت زیبا به ویزا احتیاج دارند و گرفتن آن به صورت آنلاین و با هزینه‌ی ۲۰ دلار اتمام می‌شود. با توافقات اتمام شده بین دو کشور ایران و آذربایجان، برای اتباع ایرانی صلاحدید به چهره فرودگاهی نیز صادر می‌شود.
به غیر از پرواز به آذربایجان، سفر به این مملکت از ایران با اتوبوس و با هزینه‌ای در حدود ۱۵۰ هزار تومان (در تاریخ نوشتن مطلب) امکان‌پذیر است. البته گزینه‌های سفر با اتوبوس متفاوت است و بسته به نوع اتوبوس ممکن است دویی بها وجود داشته باشد.


سفر چند روزه به آذربایجان
گردشگرهایی که برای تعطیلاتی کوتاه به آذربایجان سفر می‌کنند بیشتر به باکو می‌روند. شهر باکو،‌ پایتخت کشور آذربایجان را باید در چند روز دید و برای گشت‌وگذار و بازدید جاذبه‌های گردشگری این شهر از آنگونه معبد آتشگاه، پارک ملی قوبوستان Qobustan و کوه آتشین یانار داگ Yanar Dag و... می‌بایست زمانی مناسب اختصاص داد.

شهر باکو آذربایجان مقصدی مناسب سلیقه‌های متفاوت و هر بودجه‌ای برای تجربه‌های مختلف است.

 

اقامت
برای هزینه‌ی ماندن خود در باکو آذربایجان می‌توانید چشمداشت عددی بین شبی ۱۰ دلار برای یک تخت در یک هاستل لغایت شبی چند صد دلار در یک ریزورت یا یک بوتیک‌ هتل را داشته باشید. اغلب این گزینه‌های اقامتی در محدوده‌ی مرکز شهر و تقرب ایچری‌شهر (شهر قدیمی) باکو که به ارگ باکو هم شناخته می‌شود هستند.

 

خوردوخوراک
غذاخوری در رستوران‌های باکو اغلب از معاش ۲۰ دلار برای هر نفر هزینه نخواهد داشت و البته پیوستگی زیادی هم به گزینش رستوران دارد. به هرحال اگر به رستوران‌های محلی بروید با پرداخت چیزی کمتر از ۱۰ دلار بشقاب غذایی چاق‌وچله به همراه نوشیدنی به شما چشمک خواهد زد.

رستوران‌های راسته‌ی خیابان نظامی Nizami باکو و در نزدیکی میدان Fountain آن بیشتر گران‌تر هستند.

مسافرهایی که با بودجه‌ای خیلی محدود سفر می‌کنند هم می‌توانند از سوپرمارکت‌ها با کمتر از ۵ دلار در روز غذای خود را تامین کنند.

 

حمل‌ونقل
رفت‌وآمد در سطح شهر باکو به شیوه عجیبی ارزان است. بها بلیت تک‌سفره مترو و اتوبوس ۰.۲ منات (۱۲ سنت) است. رفتن به مرکز شهر باکو از فرودگاه بین‌المللی‌ حیدر علی‌اف هم – از راه ایستگاه مترو 28 may – حدوداً ۱.۵ منات یا ۹۰ سنت هزینه‌بردار است.

 

گشت‌وگذار و دیدن جاذبه‌های توریسم شهر باکو
بلیت ورودی اغلب جاذبه‌های توریستی در شهر باکو همانند موزه‌ها، قلعه‌ی دختر و کاخ شیروان‌شاه مبلغی حدود ۱۰ منات ( ۵.۹۰ دلار ) است. سفرهای یک‌روزه به آتشگاه و یانار داگ با حمل‌ونقل عمومی هم سر جمع ۱۰ دلار هزینه خواهد داشت. تورهای خصوصی البته گران‌تر هستند و برای سفر یکروزه به قوبوستان از باکو تقریباً ۷۰ دلار خرج روی دستتان می‌گذارد.

 

جمع‌بندی
به غیر از هزینه‌ی پرواز و ویزا، مسافرانی که با بودجه‌ای خیلی کم به باکو سفر می‌کنند می‌توانند با نزدیک ۳۰ دلار در روز در این شهر به سفر بپردازند و دوام بیاورند. آن‌هایی که به پیگیری تجربه‌ای در سطح متوسط از باکو هستند باید چیزی بین ۶۰ الی ۱۰۰ دلار در روز که دربرگیرنده تورهای گردشگری این شهر می‌شود برای سفر خویش در عقیده بگیرند.

 

سفر یک هفته‌ای در آذربایجان
سفرهای طولانی‌تر که معمولا از طریق تور های آذربایجان برگذار می شوند از چند روز به مملکت آذربایجان بیشتر دربرگیرنده بازدید از دیگر قسمت‌های این مملکت همانند شهرهای قوبا، شکی و گنجه هم می‌شود. بسته به برنامه‌ی سفر و اینکه در هریک از این شهرها چقدر موعد صرف می‌شود، هزینه‌ی کلی یومیه کم و بیش برابر سفر چند روزه به باکو می‌شود.

 

اقامت
گزینه‌های اقامتی که در شهر باکو پیش روی شما هستند زیاد گوناگون و گسترده‌اند اما شهرهای دیگر آذربایجان در این باره محدودیت دارند و هر از چند گاهی هم پیدا کردن باره مد نظر و مدنظر شما شدنی است کمی مشکل باشد.

روستاهای کوچک بیشتر مهمانخانه‌هایی با هزینه‌ای بین شبی ۲۰ لغایت ۴۰ دلار دارند که این خرج شدنی است شامل خوراک هم باشد.

 

خوردوخوراک
غذا و نوشیدنی در بخش‌های سایر آذربایجان ارزان‌تر از پایتخت هستند. یک وعده‌ی غذایی به همراه نوشیدنی در قفسه – دومین شهر بزرگ آذربایجان – حدود ۳۰٪ ارزانتر از باکو برای شما هزینه خواهد داشت.

خرید میوه‌ و سبزیجات هم در این شهرها خیلی ارزانتر از باکو است. مسافرانی که به شهرهای دیگر می‌روند بایستی حدود ۱۰ لغایت ۲۰ دلار یومیه برای شکم خود در عقیده بگیرند!‌

 

حمل‌ونقل
وسایل نقلیه عمومی مشابه مینی‌بوس‌ها خیلی مقرون‌به‌صرفه هستند و رفتن از یک نقطه به نقطه‌ی دیگر به ندرت بیشتر از ۸ دلار خرج خواهد داشت. برای فاصله‌های کوتاه‌تر این عدد چه بسا به ۲ دلار برسد، شاید!

 

گشت‌وگذار
فرهنگ‌دوست‌ها باید در نظر داشته باشند که بیرون از شهر باکو موزه‌های کمتری هستی دارد. در برابر کوه‌های قفقاز آذربایجان مناظر فوق‌العاده قشنگ و دیدنی‌ دارند که نباید آن را از دست داد. در این صورت به اجاره یک اتومبیل با راننده یا بدون راننده بیچارگی خواهید داشت لغایت حداکثر لذت و بهره‌گیری را از تعطیلات خود در این نواحی آذربایجان ببرید.

در مجموع گردشگرهایی که قصد دارند الی کمینه یک هفته در آذربایجان بمانند برای تخمین هزینه‌های خود می‌توانند چیزی حدود ۳۰ لغایت ۵۰ دلار روزانه در عقیده بگیرند که دربرگیرنده حمل‌ونقل هم می‌شود. با این خرج سفری راحت امکان‌پذیر است هرچند که تجربه‌های لوکس‌تر را شامل نمی‌شود. البته باید در عقیده داشته باشید که خارج شهر باکو بسیار دنبال تجربه‌های لاکچری نباشید!‌

 

سفر دو هفته‌ای به آذربایجان
سفرهای طولانی‌تر به آذربایجان کمی غیر قابل پیش‌بینی هستند. هزینه‌ی این سفر بستگی به انتخاب‌های شما دارد و افرادی که قصد دارند دست کم دو هفته در این کشور بمانند شاهد افزایش و یا وارونه تفریق ۳۰ درصدی هزینه‌های روزانه‌ی سفر خواهند بود!

مشخص است که وقت‌گذرانی در شهرها و روستاهای کوچک‌تر و ماندن طولانی‌تر در آن‌ها از هزینه‌ها کم می‌کند. از سوی دیگر اگر به خودتان قول داده‌اید که در دو هفته خیلی سریع از این شهر به آن شهر آذربایجان بروید و همه‌جایش را ببینید – با این گمان که وقت زیادی دارید – باید انتظار دوبله یا حتی سوبله شدن هزینه‌های سفرتان را داشته باشید؛ این سوژه بستگی زیادی به تعداد جاذبه‌های گردشگری که می‌خواهید ببینید و اینکه راننده خصوصی اجاره‌ می‌کنید یا نه، و عوامل متغیر سایر دارد.

به طور کلی هزینه‌ی دو هفته سفر در آذربایجان می‌تواند از ۶۰۰ دلار لغایت ۱۵۰۰ دلار برای تجربه‌ای در سطح میانه و با در عقیده دریافت هزینه‌ی پرواز و ویزا برای شما آب بخورد.

 

استفاده‌ی بیشینه از ویزای ۳۰ روزه
ویزای آنلاین کشور آذربایجان به مدت ۳۰ روز اعتبار دارد و خب چرا از آن بهره‌گیری نکنیم؟

اگر قصد داشته باشید که یک ماه ویزای خویش را استفاده کنید و در آذربایجان بمانید می‌توانید انتظار چیزی نزدیک کمتر از ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار را برای هزینه‌های کلی خویش داشته باشید. هر چه سفر شما طولانی‌تر باشد هزینه‌ی متوسط روزانه‌‌ی ماندن شما کمتر می‌شود.

در سرانجام باید گفت که روی‌هم‌رفته سفر به آذربایجان – مخصوصاً برای مسافران مقتصد یا بک‌پکرها – مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. هزینه‌ی کلی این سفر با تور ارزان آذربایجان نسبت به کشورهای اروپایی تقریباً نصف خواهد بود ولی هزینه‌های روزانه‌ی شما می‌تواند زیاد شود به خصوص اگر برای دسترسی به جاذبه‌های گردشگری با گذرگاه صعب‌العبور راننده خصوصی کرایه کنید.

  انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 124

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما