در این سایت به معرفی جاذبه های توریستی و نحوه سفر به آنها با کمترین هزینه می پردازیم. با ما همراه باشید تا شما را با شگفتی های گردشگری آشناتر کنیم

محل لوگو

معرفی جاذبه های توریستی آنتالیا و دبی برای سفر در نوروز 99


اگر اهل سفر باشید حتما می دانید که هر مقصدی شرایط خاص خود را برای سفر دارد؛ از بهترین فصل سفر گرفته لغایت هزینه های جزئی و کلی که همه آن ها شدنی است جز هزینه های ضروری نباشند و با کمی درایت می تاب بودجه سفر را مدیریت کرد. برای سفر به آنتالیا نکاتی وجود دارد که می تواند سفر را برایتان شیرین تر و بهتر کند.

 

آیا برای سفر به آنتالیا ویزا می خواهیم؟

نه تنها سفر به آنتالیا بلکه چند سالی است که سفر به تمام شهرهای ترکیه نیازی به ویزا ندارد. برای سفر فقط باید پاسپورتی معتبر داشته باشید. با هستی این که کشورهایی که برای سفرهای توریستی ویزا می خواهند، مشکل گیری نمی کنند و در اکثر موارد بیچارگی به حضور شخص درخواست کننده نیست اما در تعطیلات و مناسبت های ویژه سفر به شهرهای مختلف ترکیه به علت همین عدم احتیاج به ویزا محبوبیت بیشتری دارد. تور آنتالیا نوروز دقیقا از همین اقلام است؛ در این فصل هوای آنتالیا زیاد پسندیده است و مهم تر این که هزینه های سفر به آن به نسبت سایر سفرهای بیگانه پسندیده تر است. پس عجیب نیست اگر سفر به آنتالیا جز برگزیدن های اول گردشگران برای تور نوروز باشد.

بهترین هتل های آنتالیا کدام اند؟

انتالیا شهری است که اغلب همه آن را به هتل هایش می شناسند. اینشهر هتل های 5 ستاره زیاد دارد که برخی از آن ها علاوه بر ناشتایی بوفه و رستورانی 24 ساعته دارند. البته هتل های ارزان تر با ستاره های زیر تر نیز در شهر هست که اتفاقا از کیفیت نکوداشتن برخوردارند. برای رزرو هتل علاوه بر امکانات و خدمات حتما به موقعیت جغرافیایی هتل دقت کنید. هتل های ساحل دریا با ساحل اختصاصی معمولا گران ترند و هتل هایی که فاصله بیشتری از شهر دارند بها هایشان پسندیده تر است. هتل آی سی، هتل شروود ریزورت از نمونه هتل های گران و لوکس شهر هستند و از جمله هتل های ارزان نیز می توان هتل های سه ستاره باکوس پانسیون و آنتالیا پالاس را نام برد. البته در آنتالیا هاستل ها و اقامتگاه های اشتراکی نیز وجود دارد که می توانید تنها یک تخت اجاره کنید البته این مراکز برای سفرهای خانوادگی خیلی مناسب نیست.

بهترین جاذبه های آنتالیا چه هستند؟

جاذبه های توریسم آنتالیا کمی مهجور باقیمانده اند و این شهر بیشتر بین گردشگران به عنوان شهری برای تفریح و استراحت شناخته می شود ولی بد نیست بدانید سفر به آنتالیا می تواند کلی جاذبه های دیدنی و طبیعی داشته باشد. طبیعت آنتالیا احد از زیباترین طبیعت های ترکیه است و منطقه پاموک کاله، دره عمیق پلدار، قبر دخمه های لیکیایی، آبشار دودن، برج ساعت، شهر تاریخی آسپندون کل از دیدنی ترین مناطق شهر هستند که معمولا بیشتر گردشگران برای بازدید به سراغ آن می روند ولی جاذبه های شهر همچنان پیوستگی دارند وباز هم می نا به مواردی همانند دروازه هاردیان، آکواریوم آنتالیا، پارک کارالی اوغلو و ... اشاره کرد.

پرطرفدارترین تفریحات آنتالیا چیست؟

از آنجایی که این شهر ساحل دریا قرار دارد و هوای آن در بیشتر سنه گرم و آفتابی است، ورزش های آبی پرطرفدارترین و بهترین تفریحات آنتالیا هستند. قایق سواری، غواصی در آب های شفاف، رفتینگ در موج های خروشان، پارک های آبی از هیجان انگیزترین تفریحات به حساب می آیند ولی اگر خیلی با آب میانه احسان ندارید باز هم در آنتالیا می تواند لحظاتی خوشی داشته باشید و به سراغ تفریحاتی مثل سافاری در طبیعت، اسب سواری، تله کابین، شهربازی های متنوع، پارک ژوراسیک بروید. حمام ترکی و مراکز مشت و مال نیز که احد از جاذبه های اصلی بیشتر شهرهای ترکیه هستند فرصتی برای ریلکس کردن و تسکین برپایی می کنند که اتفاقا از طرف گردشگران نیز با پیشباز احسان رو به رو شده است.

 

معرفی دبی

 

سفر به دبی مانند سفر به هر شهر و مملکت دیگری چالش ها و دغدغه های خودش را دارد. این که چقدر بودجه باید داشته باشیم؟ کجا ماندن کنید؟ چطور به دبی برویم؟ و سوالاتی از این دست. در راهنمای سفر به دبی سعی کرده ایم به مهم ترین این سوالات پاسخی مفید و ناچیز دهیم.

 

آیا برای سفر به دبی ویزا می خواهیم؟
گردشگران برای سفر به امارات بیچارگی به ویزا دارند، البته نه کل گردشگران. گردشگران 53 مملکت بدون ویزا می توانند به این مملکت سفر کنند. مسافرین ایرانی نیز برای سفر نیاز به ویزا دارند؛ البته ویزای امارات شرایط سختی ندارد و حتی می طاقت کارها را به آژانس های مسافرتی سپرد. تنها باید مدارکتان کامل باشد و وجه مشخص شده ای را پرداخت نمایید. البته دقت داشته داشته باشید ویزایتان باید برای همان شهری باشد که می خواهید به آن بروید و تمدید ویزا نیز تنها در همان شهر شدنی است. اگر می خواهید برای تعطیلات یا مناسبت های ویژه همانند نوروز به دبی سفر کنید بهتر است زودتر اقدام نمایید تا لحظات پسین برای کارهایی مشابه ویزا و پاسپورت به سخت برنخورید. از طرفی با وجود این که پکیج های مختلفی برای تور نوروز ارائه می شود ولی چون تور دبی نوروز بی گمان جز دوست داشتنی ترین ها است، گنجایش هایش به سرعت پر می شود و اگر به هنگام اقدام نکنید احتمالا سفری نخواهید نداشت.

جاذبه هایی که حتما باید سراغ آن ها رفت!

با هستی این که دبی شهر پوشیده از ساختمان ها به نظر می رسد ولی جاذبه های دیدنی زیادی دارد. جدای از خیابان ها و ساختمان های غول تمثال که هر گردشگری را به خویش جذب می کند، بناهایی همانند مسجد جمیرا، مسجد السلام، مسجد جامع، موزه ملی دبی، برزن بستکیه، سواحل زیبا، بازار قدیمی، خانه های عربی، برج العرب، برج الخلیفه، باغ میراکل گاردن، آکواریوم دبی، قاب دبی، صحراهای منحصر به فرد و ... از دیدنی های این شهر هستند. هرچند به عقیده می رسد دوستداران طبیعت و مناطق بکر خیلی جذابیتی در این شهر پیدا نکنند اما با باید بگویم اکثر کسانی که به این شهر سفر کرده اند معتقدند رویت دبی نه تنها برای یک بار بلکه برای چندین بار نیز کافی نخواهد بود.

 

بهترین جاذبه های دبی

 

مهم ترین مراکز خرید دبی کدام اند؟

دبی به پایتخت خرید خاورمیانه سرشناس است و از این رو قطعا باید مراکز خرید منحصر به فردی داشته باشد، مراکزی پرنما و بی نظیر که علاوه بر فروشگاه های گوناگون و جهانی امکانات رفاهی و تفریحی فوقانی دارند. دبی مال احد از معروف ترین این مراکز است که لقب بزرگترین مرکز خرید جهان را دارد. در این گردآور باغ وحش، آکواریوم، امکان غواصی در آکواریوم، پیست یخی و ... مجهز است. در این گردآور امکانات و خدماتی همانند اینترنت رایگان، استگاه شارژ موبایل، مراکز نگهداری کودک و بسیاری خدمات سایر برای رفاه حال گردشگران ارائه می شود. اوت لت مال، اوت لت ویلیج، دراگون مارت، مرکاتو مال از بهترین مراکز خرید دبی هستند.

 

مهم ترین مراکز خرید دبی

 

دبی چه تفریحات و سرگرمی هایی دارد؟

جالب است بدانید با هستی این که دبی شهری گرم با آب و هوای خشک است و در آن خبری از برف نیست اما این شهر بزرگترین پیست اسکی سرپوشیده دانشمند را دارد و سالانه بسیاری از پیروان این ورزش را به سمت خویش می کشاند. طبیعتا دبی به انگیزه کویری بودنش تفریحات صحرایی نیز دارد که سافاری دبی از معروف ترین آن ها است. اسکی روی شن، موتور سواری، شتر سواری و ... بسیاری از تفریحات صحرایی آن هستند. تفریحات دبی به این موارد ختم نمی شود و می نا بهترین پارک های آبی، شهربازی ها، پارک ها، کلاب ها، سینماها و ... را در این شهر پیدا کرد که نه تنها تمام وقت شما را پر خواهند کرد بلکه برای استفاده از همه آن ها وقت هم ناچیز می آورید.

 

  انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 74

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما