در این سایت به معرفی جاذبه های توریستی و نحوه سفر به آنها با کمترین هزینه می پردازیم. با ما همراه باشید تا شما را با شگفتی های گردشگری آشناتر کنیم

محل لوگو

تور استانبول


تور استانبول

سفر به بزرگترین شهر دو قاره ای جهان با تور استانبول

 

اگر مسافر شهر استانبول باشید قطعا می دانید که قسطنطنیه نام قدیمی شهر استانبول بوده که در زمان امپراتوری روم شرقی قرار داشته که بعد ها با تصرف امپراتوری عثمانی به نام "استانبول" تغییر نام پیدا کرده است. مهمتر اینکه بزرگترین و مهمترین شهر در میان شهرهای توریستی ترکیه و همچنین مرکز فرهنگی و تاریخ آن هم به شمار می رود. دلیل شهرت آن از لحاظ جفرافیایی این است که تنگه بسفر باعث شده که نیمه آن در منطقه اروپایی و نیم دیگرش در نیمه آسیایی قرار بگیرد. این شهر به دلیل تاریخ و فرهنگ و آداب و رسوم مردم استانبول بسیار مورد توجه توریست ها و جهانگردان از سراسر جهان قرار گرفته است.

 

قیمت تور استانبول

 

تور استانبول یکی از پرطرفدار ترین تورهای خارجی است که اتفاقا قیمت مناسبی دارد. سفر به این شهر زیبا تقریبا با هر بودجه ای میسر است اما حداقل هزینه ای را برای این سفر باید در نظر بگیرید. معمولا قیمت تور استانبول از 2 میلیون تومان شروع می شود که البته این قیمت را در فصل های کم توریست خواهید دید و قیمت ها در عید و تابستان مطمئنا افزایش می یابد. برای تور استانبول هم در انتخاب هتل و هم در انتخاب پرواز گزینه های زیاد و متنوعی دارید. از آنجایی که ایرانی ها زیاد به شهر سفر می کنند تقریبا تمام روزهای سال پرواز از تهران به استانبول انجام می شود. از طرفی این شهر پذیرای توریست های زیادی از سراسر دنیا است و همین هم باعث شده تا تعداد هتل ها و اقامتگاه های آن زیاد باشد از هتل های ارزان گرفته تا هتل هایی لوکس برای سفرهایی لاکچری. در هز صورت برای این سفر از 2 میلیون تومان باید بودجه در نظر بگیرید تا 10 میلیون و یا بیشتر. این قیمت به طور مستقیم با زمان سفر، هتل و پروازتان در ارتباط است.

 

تور استانبول ارزان

 

پیدا کردن تور ارزان استانبول کار سختی نیست تنها باید چند مورد را رعایت کنید. قبل از هر چیز شما با انتخاب پروازهای ایرانی و همین طور صندلی های معمولی می توانید در هزینه سفرتان صرفه جویی کنید. موضوع بعدی انتخاب هتل است که اکثر افراد بیشتر به ستاره های آن توجه می کنند. درست است که هتل هایی با ستاره بیشتر گران تر هستند اما بد نیست بدانید برخی هتل ها تنها به دلیل موقعیت شان در شهر هزینه بیشتری دارند مثلا هتل های پنج ستاره نزدیک میدان تکسیم از هتل های پنج ستاره مناطق دیگر گران تر هستند. پس هم با انتخاب هتل های 3 یا 4 ستاره و هم با انتخاب مناطقی که کمتر مورد توجه هستند می توانید در این مورد صرفه جویی کنید. از طرفی تور ارزان استانبول را بیشتر می توانید در اوایل مهر با شروع مدارس و یا فصل های سردتر پیدا کنید چون در این زمان حجم مسافران کاهش می یابد.

 

تور استانبول لحظه آخری

 

تور لحظه آخری یکی از بهترین فرصت ها برای سفری ارزان به استانبول است خصوصا که سفر به این شهر و دیگر شهرهای ترکیه ویزا نمی خواهد و تنها با داشتن پاسپورت معتبر می توانید راهی سفر شوید. تورهای لحظه آخری بیشتر در زمان های کم توریست پیدا می شود چون مردم به دلایلی مانند سردی هوا یا مثلا شروع فصل درس یا امتحانات کمتر سفر می روند و آژانس ها نیز برای ترغیب به سفر آفرها و تخفیف های خوبی ارائه می دهند. البته برای سفرهای لحظه آخری همیشه باید آماده باشید چون از زمانی که تور را رزرو می کنید تا شروع سفر حداکثر یکی دو روز زمان دارید و حتی گاهی تورهایی برای چند ساعت بعد پیدا می کنید که قیمت و شرایط عالی دارند تنها باید آماده سفر باشید.

 

مختصری در مورد شهر زیبا و تاریخی استانبول

 

قبل از اینکه تصمیمی برای بستن بارو بندیل سفر بگیرید بد نیست اطلاعات خود را در مورد این شهر که به زیبایی مدرنیته را با تاریخ و سنت های مختلف ادغام کرده، کامل تر کنید تا با دیدی متفاوت تر سفر خود را شروع کنید. جامعه استانبول شهری است که تلفیقی از فرهنگ و تاریخ را به زیبایی در خود گنجانده است که از نمونه های بارز آن می توان به جاذبه هایی اعم از: مسجد سلطان احمد، مسجد سلیمانیه، تنگه بسفر، ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، کاخ دلمه باغچه، کلیسای چورا و ... اشاره نمود. این ویژگی تلفیق زیبای تاریخ و مدرنیته باعث شده که جذابیت های متنوعی برای گردشگران ایجاد شود. به طوری که به جرات می توان گفت استانبول جزو انتخاب های اول هر مسافری برای سفر خارجی می باشد.

همچنین استانبول تنها شهر جهان است که در هر دو قاره‌ آسیا و اروپا قرار گرفته است و این خود دلیل اصلی سفر به استانبول می باشد. ضمنا جزو بزرگترین شهر ترکیه و قلب فرهنگی و اقتصادی این کشور نیز محسوب می گردد. قرار گیری آن در مجاورت دو دریای سیاه و دریای مرمره و تنگه‌ بسفر این شهر را به یکی از زیباترین شهرهای ساحلی در دنیا تبدیل کرده است. موضوع اینجاست که در سال های اخیر استانبول به همت و پشتکار شهردار و رئیس جمهور این کشور پیشرفت زیادی داشته و زیباسازی آن باعث جذب گردشگران و توریست های بیشتری شده است.

 

تور استانبول

 

قطعا برایتان سوال پیش آمده که منظور از منطقه خلیج شاخ طلایی استانبول چیست؟ دریای مرمره که درست در جنوب خاور اروپا و شمال باختر ترکیه جای خوش کرده و در واقع پیوندگاه دریای سیاه و دریای اژه می باشد و همچنین جدا کننده بخش اروپایی ترکیه از بخش آسیایی آن نیز هست. مهمتر اینکه تنگه بسفر آن را به دریای سیاه و نیز تنگه داردانل آن را به دریای اژه پیوند می‌ دهد و این موقعیت جغرافیایی باعث شده که عنوان شاخ طلایی استانبول را متعلق به خود کند. در ادامه استانبول شهری منحصر به فرد که زیبایی های شرق و غرب در آن به زیبایی در هم پیوند خورده است و اینکه همچنین شهری است که فرهنگ و تاریخ خود را به خوبی در معرض دید همگان گذاشته و دنیای هیجان انگیزی بوده که دیدنی های زیادی برای ارائه به مسافران سراسر جهان دارد و اغلب گردشگران و مسافران به دلیل لذتی که از این فرهنگ جامع ترک ها می برند تصمیم می گیرند که در محله های معروف استانبول مثل: محله سلطان احمد، محله ببک، محله گالاتا، اورتاکای، بی اوغلو، آکساری و ... اقامت داشته باشند که هم به تفرجگاه ها نزدیک باشند و هم راحت تر به مراکز خرید مهم بروند و در ضمن اطلاع داشته باشید که تمامی سفارتخانه ها کشورهای مهم دنیا در این محله ها قرار گرفته اند.

شاید شنیده باشید که این شهر در دوران نوسنگی یافت شده است ، استانبول امروز یک شهر مدرن و بی نظیر است که از طریق مساجد آن، قصرهای سلطنتی و کلیساهای بزرگ و بازار باستانی به عنوان میراث تاریخی باقی مانده است و قطعا حرف های زیادی برای گفتن دارد چرا که شما به محض وارد شدن در این تاریخ حس این را دارید که این سازه ها در تمدن اژه و یا با الهام گرفتن از اسکندریه ساخته شده اند و چون استانبول با قرار گرفتن در میان شرق و غرب و بعنوان بزرگترین شهر، پرتویی از جذابیت و هیجان را به تمامی گردشگران ارائه می دهد و جدا از اینها موضوعات متنوعی در جذب جمعیت کثیری از مسافران ایرانی به استانبول تاثیر گذار بوده مثلا یکی از این موضوعات تحصیل در استانبول است و وجود دانشگاه آک دنیز معروف در قلب استانبول که جزو بهترین دانشگاه ها بشمار می رود، کلی از افراد برای تحصیل این دانشگاه را انتخاب می کنند.

این شهر، شهری است میان آسیا و اروپا که پر از جاذبه ها و خوشی‌ های رنگارنگ و جذابی همچون : از قصرها و مسجدهای عثمانی گرفته تا کلیساهای رومی و از جنگل و جزیره و دریا گرفته تا حمام ‌های تاریخی در کنار تماشای ایا صوفیه، مسجد کبود و قصر توپکاپی همه در این شهر پویا و زنده قرار دارند که کلی گردشگر را محصور خود کرده است و ضمنا خیابان استقلال استانبول و میدان تقسیم که پر از خانه ها و مغازه های رنگی و دیدنی بوده که با وجود دریای سیاه در شمال، دریای مرمره در جنوب و تنگه استانبول که با شکوه تمام خود از میان استانبول گذر می کند و قول می دهیم که اوقاتی فوق العاده و به یاد ماندنی را تجربه کرده و شاهد ترکیبی منحصر به فرد از آب و هوای مدیترانه ای و دریای سیاه خواهید بود که در نوع خود بی نظیر است باشید.

شما مسافران به هنگام تماشای تعداد زیادی مرغ دریایی در بندر امنیو درست زمانی که برآمدن خورشید شهر را روشن می کند ، قایق های لنگر انداخته را می بینید که به آرامی در نوسان بوده و گویی به شما خوش آمد گویی می کنند و در ضمن گذشته از این قطعا نمی توانید در برابر عطر و بوی تازه شهر هنگامی که اولین انوار روشنایی ماهی های اطراف حوزه ماهی گیری را روشن می کند، مقاومت کنید و همچنین خورشید در حال غروب، هر شب شهر را به مانند یک نقاشی محو نور کرده و سایه های شمع گونه مساجد از شبه جزیره تاریخی برافراشته اند تا به شهر خوش آمد گویند در حالی که خورشید و ماه به هم ادای احترام می کنند زمانی که روز به شب تبدیل می شود، درست در این لحظه است که احساس سلطانی در گهواره تمدن ها را در جمهوری ترکیه حس خواهید کرد.

و در نهایت شما عزیزان این شهر منحصر به فرد را که دو قاره را به هم می پیوندد را می بینید که جایگاه دیدار مردمانی از کشورهای مختلف و شاهد ادغام فرهنگ های مختلف بطور هماهنگ است که احساسات کاملا متفاوتی را در شما دگرگون خواهد کرد و ضمنا آرزوی بهترین تجربه ها را برای شما مسافران محترم در این سفر را داریم.

 

رسم و رسومات مردم استانبول

 

شاید برای شما گردشگران جالب باشد که استانبول دارای ترکیبی از فرهنگ شرق و غرب با هم را دارد و اینکه دارای مردمی خانواده دوست و بسیار خونگرم بوده و اینکه قانونی وجود دارد که زن بعد از ازدواج با نام فامیل شوهرش صدا زده می شود و در محافل قانونی و رسمی نیز او را با نام خانوادگی شوهرش می شناسند و اینکه هر شهری فرهنگ ها و سنت های خودش را دارد.

توجه داشته باشید که مردم حومه شهر هر کسی را به راحتی به خانه خود دعوت نمی کنند البته اگر دعوت هم کنند برای سرو صبحانه و یا یک شام رسمی است و اینکه زمانی که ترک ها به شما خوش آمد می گویند در پاسخ به آنها"Hoş bulduk" که به معنای قابلی ندارد را حتما بگویید.

با کفش وارد خانه شدن به طور کلی در ترکیه ممنوع است اما در عوض به شما یک جفت دمپایی داده می شود تا راحت تر باشید و در نهایت اگر برای صرف شام به منزل یک ترک می روید حتما با معده خالی بروید چرا که وعده های آنها پر و زیاد بوده و بعد از غذا ذرت بو داده، آجیل، میوه، کیک و چای ترک میل می کنند که اگر تمایل به شناخت غذاهای سنتی استانبول دارید می توانید به مقالات گردشگری ما مراجعه نمایید.

مرسین که دومین شهر مهم پس از استانبول است زبان‌ های مردم مرسین بیشتر ترکی استانبولی بوده و اقلیتی کمی کرد زبان نیز دارد و اینکه این شهر بندری در سواحل مدیترانه است که به مروارید مدیترانه نیز شهر دارد.
بهترین زمان حراج در استانبول پایان هر فصل می باشد و حراج زمستانی معمولا از اواسط ماه دسامبر یا اوایل ژانویه شروع شده و بین 30 تا 50 درصد تخفیف را شامل می شود و گاهی هم در پایان ماه آوریل تخفیفات به مرز 70 درصد نیز می رسد، حراج تابستانه هم از آغاز ماه ژوئن آغاز میشود و تا اواسط آگوست ادامه دارد.


مرکز خرید آک مرکز

مرکز خرید آک مرکز جایزه بهترین طراحی داخلی با جوایز املاک تجاری اروپا را از آن خود کرده است و توجه داشته باشید که " آک مرکز " در منطقه " اتیلر" قرار دارد و بسیار نزدیک به منطقه تجارتی لونت و مسلک می باشد و این مرکز 4 طبقه با حدود 250 فروشگاه و مساحت 180.000 متر مربع بوده که به دلیل خدمات حمل و نقل رایگان به هتل ها و منطقه های نزدیک باعث شده است که توجه گردشگران و مردم آن ناحیه را به خود جلب کرده است و در آخر این مرکز از 10 صبح تا 10 شب به روی عموم مردم باز است.


مرکز خرید ایستینی پارک استانبول

این مرکز در منطقه ایستینی قرار گرفته است و طراحی منحصر به فرد و زیبایی نیز دارد و در ضمن این مرکز دارای دو بخش سرباز و سرپوشیده با سقف شیشه ای بسیار زیبا و بخش هایی مثل پارک سبز مرکزی، بخش مد، شهربازی، پیست ورزش و کلاب های تفریحی و 12 سالن سینمایی با امکان پخش فیلم های سه بعدی بوده و ضمنا این مکان با الهام از معماری تاریخی ترکیه ساخته شده است که به محض ورود کلی توریست را در حال قدم زدن و خرید می بینید و شما در اغلب مراکز خرید آن سوپر مارکت های بین المللی را مشاهده می کنید.


مرکز خرید کنیون استانبول

این مرکز خرید 4 طبقه در منطقه تجارتی لنوت با 37.500 متر مربع و 160 فروشگاه با برندهای برتر دنیا می باشد قرار گرفته شده است و دارای رستوران های بی نظیر، کافه های عالی، مراکز سلامتی و ورزشی و سالن های سینما می باشد و ضمنا " کنیون " در سال 2006 میلادی جایزه معماری برتر سال را دریافت کرده است.


مرکز خرید گالری استانبول

این مجموعه زیبا از مراکز خرید اولیه در استانبول می باشد که در جاده ساحلی واقع است و اینکه برای ساخت این مکان از مرکز خرید از " هوستون تگزاس " در ایالات متحده الهام گرفته شده است که طراحی و ساخت منحصر به فردی و متفاوتی دارد، این مرکز دارای چندین بخش مجهز از جمله رستوران ها، سالن های سینما، سالن بولینگ و پیست یخی اسکیت و ... می باشد.


آب و هوای استانبول


تابستان ‌های گرم و مرطوب و زمستان ‌های سرد، بارانی و برفی ویژگی آب و هوای شهر استانبول می باشد و میزان بارش سالیانه استانبول به طور میانگین 870 میلی متر است و اینکه امان از رطوبت بی اندازه آن که نیز اغلب زیاد است، در ضمن این شهر تابستانی گرم و آفتابی و در بعضی اوقات شرجی و زمستانی سرد و مرطوب دارد و بهترین زمان برای مسافرت به استانبول اوایل پاییز و اواخر بهار است ولی شما عزیزان توجه داشته باشید که برای سفر به این شهر چه در تابستان برای فرار از خورشید و چه در زمستان برای پناه گرفتن در برابر باران های مداوم با خود چتری به همراه داشته باشید.

ددر صورتی که میخواهید تور استانبول را در سایت سلام پرواز مشاهده نمایید کلیک کنید

  انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 47

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما